- Tretí najväčší taliansky módny dom Giorgio Armani je na trhu od roku 1975.
- Produkty Armani sú rozdelené do troch samostatných línií, z ktorých dve pochádzajú z návrhov samotného Giorgia Armaniho a jeho tímu.
- Pod značku Emporio Armani patrí aj obľúbená športová móda EA7.
Jedna z najuznávanejších a najznámejších značiek módneho priemyslu a jedna z najviac cenených módnych spoločností na svete. Giorgio Armani, bežne známy ako Armani, si už desaťročia drží auru luxusnej značky a svoje priam posvätné miesto vo svete módy. Popri notoricky známej ikone GA však na trhu nájdete aj produkty s logom Armani Exchange alebo Emporio Armani. Kde sa vzali a v čom sa líšia od klasiky s označením Giorgio Armani? Sú rovnako kvalitné ako prestížne luxusné kúsky Armani? V nasledujúcom článku nájdete odpovede.
Obsah článku
O značke Giorgio Armani: História a segmentácia
Giorgio Armani je taliansky luxusný módny dom, ktorý netreba zvlášť predstavovať. V roku 1975 ho založil Giorgio Armani v Miláne, aby z neho vyvinul tretiu najväčšiu taliansku módnu značku. Dlhodobo si drží svoj status v tesnom závese za velikánmi Gucci a Prada.
Do roku 2017 bola segmentácia módneho domu pomerne zložitá a tvorilo ju veľké množstvo podznačiek. Z tých najobľúbenejších spomeňme napríklad Armani Jeans, Armani Privé alebo Armani Collezioni. Keďže členenie bolo pre bežnú verejnosť mätúce, vedenie sa rozhodlo integrovať svoje produkty do troch línií: Giorgio Armani, Armani Exchange a Emporio Armani.
Giorgio Armani
Špičková módna značka Giorgio Armani sa špecializuje na pánsku a dámsku konfekciu, doplnky, okuliare, kozmetiku a parfumy. Produkty GA sú dostupné len vo vlastných butikoch značky a vo vybraných luxusných obchodných domoch. Tento rad má zároveň najvyššie ceny. Pôvodná najluxusnejšia línia Armani Privé bola zrušená a jej produkty prešli práve pod logo GA.
Emporio Armani
Značka Emporio Armani sa zachovala ako jedna z pôvodných línií Armani a patrí do strednej vrstvy. Zameriava sa na aktuálne módne trendy a oslovuje najmä kategóriu mladých dospelých vo veku 20 – 30 rokov. Jej portfólio tvorí oblečenie, slnečné okuliare, doplnky, hodinky a parfumy.
Línia Emporio Armani zahŕňa aj obľúbené športové oblečenie a doplnky EA7, ktoré vznikli zo spolupráce značiek Armani a Reebok. Produkty Emporio Armani sú dostupnejšie ako Giorgio Armani, ale považujú sa za prémiovejšie ako Armani Exchange. Celá línia sa teší veľkej podpore celebrít a športovcov, vďaka čomu je už roky obľúbená a trendy.
Armani Exchange
Línia Armani Exchange bola spustená v roku 1991 a v súčasnosti je najdostupnejšou líniou z dielne Armani. Tento rad je špecifický tým, že nie je navrhovaný samotným Giorgiom Armanim. Zameriava sa skôr na rýchlu módu a na mladých spotrebiteľov. Cieľovou skupinou sú tínedžeri a mladí dospelí vo veku 20 – 35 rokov. Produkty Armani Exchange sa predávajú pod označením A׀X. Vynikajú živým, zábavným dizajnom a veľmi dobrou dostupnosťou.
Armani Exchange vs. Emporio Armani vs. Giorgio Armani
Aj keď všetky tri línie patria do rodiny Armani, existuje medzi nimi veľa výrazných rozdielov. Prehľadne sme ich pre vás zosumarizovali nižšie.
Armani Exchange
Rok vzniku: 1991
Cena: 20 – 550 €
Cieľová skupina: štýloví mladí ľudia vo veku 15 – 35 rokov
Dizajnové návrhy: zábavné trendy kúsky inšpirované pouličným štýlom, navrhnuté singapurským dizajnérskym tímom a inými spoločnosťami
Dostupnosť: široko dostupné
Emporio Armani
Rok vzniku: 1982
Cena: 50 – 2 500 €
Cieľová skupina: mladí dospelí vo veku 20 – 30 rokov
Dizajnové návrhy: vkusná móda navrhnutá priamo Giorgiom Armanim a jeho tímom plus športová móda EA7
Dostupnosť: dobre dostupné
Giorgio Armani
Rok vzniku: 1975
Cena: 350 – 12 000 €
Cieľová skupina: bohatí podnikatelia vo veku 35 – 50 rokov
Dizajnové návrhy: elegantné a večerné konfekcie navrhnuté priamo Giorgiom Armanim a jeho tímom
Dostupnosť: dostupné len v špecializovaných butikoch