Budúcnosť hodiniek: Trendy a predikcie pre nasledujúce roky

Aká bude budúcnosť hodiniek?
Zdieľaj
LinkedIn

V súčasnej kultúre sa budúcnosť väčšinou vykresľuje ako rýchla, štýlová a technologicky pokročilá. S prihliadnutím na závislosť modernej spoločnosti na počítačoch a mobilných telefónoch by sa mohlo zdať, že náramkové hodinky ako ich poznáme dnes to majú spočítané. Napriek tomu mnohí hodinári pozerajú do budúcnosti s optimizmom. Aké posuny teda uvidíme na našich zápästiach v nasledujúcich rokoch? Vytlačia smarthodinky analógovú klasiku? Budú náramkové hodinky ešte stále moderné? Poďte s nami nazrieť na budúcnosť hodiniek.

Obsah článku

Prognózy trhu s náramkovými hodinkami a spotrebiteľského správania

Ekonómovia predpovedajú hodinárom pomerne svetlú budúcnosť. Celosvetový trh s náramkovými hodinkami by mal do roku 2026 vzrásť na 78,2 miliardy dolárov, čo predstavuje takmer 16-mialiardový nárast v rámci päťročnice. Zdá sa teda, že v najbližších rokoch si hodinky zachovajú svoj status unisex nadčasového módneho doplnku.

Rozkvet inteligentných a quartzových hodiniek

Spoločnosť Seiko spôsobila vynálezom guartzových hodiniek revolúciu v segmente analógového hodinárstva a definitívne ukončila nadvládu mechanických hodiniek. Tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. Quartzové hodinky sú presnejšie ako ich mechanické náprotivky, nevyžadujú si takú vysokú úroveň remeselného spracovania a majú menej pohyblivých častí a celkovo menej komponentov. Nižšie náklady na ich výrobu a následná nižšia obstarávacia cena bude hlavnou hnacou silou segmentu quartz aj v budúcnosti.

Vlajkovou loďou celého hodinárskeho trhu však budú inteligentné hodinky, ktoré sa ujali vedenia už v roku 2021. Do smart segmentu vstupuje čoraz viac výrobcov a inteligentné hodinky sú stále populárnejšie. Stávajú sa esteticky príjemnými a sú dostupné v mnohých farbách, dizajnových prevedeniach aj cenových reláciách, čo spotrebiteľom mimoriadne imponuje.

Trh s inteligentnými hodinkami bude naďalej rásť

Hodinky strednej triedy budú postupne vytláčať lacné modely

Hodinky nižších cenových kategórií zaberajú a v nasledujúcich rokoch aj budú zaberať dominantný podiel na trhu. Ich cenová dostupnosť umožňuje spotrebiteľom kúpiť si viacero modelov, ktoré môžu kombinovať ako módny doplnok s rôznymi outfitmi. Hodinárske prognózy však naznačujú enormný nárast záujmu o hodinky strednej triedy. V duchu hesla „Nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci“ a iste aj pod vplyvom vysokej inflácie a ekonomickej krízy začneme vyhľadávať dobrú kvalitu za rozumnú cenu. Budeme chcieť prvotriedne materiály, špičkové technológie a dlhú životnosť. Túžba po zodpovednom spotrebiteľskom správaní nás poženie za hodinkami, ktoré si podržia svoju trhovú hodnotu dlhší čas.

Online nákupy hodiniek porastú

Kamenné predajne budú aj v nasledujúcich rokoch kľúčovým hráčom na trhu s náramkovými hodinkami. Spotrebitelia ešte stále preferujú možnosť fyzického kontaktu s kupovaným tovarom. Maloobchodní predajcovia si držia svoju klientelu aj vysokou lojalitou a výhodnými zľavami. Ak sa však na obchod s hodinkami pozrieme optikou rýchlosti rastu, vyhráva jednoznačne online segment. Nahráva mu najmä pohodlie nákupu a širšia dostupnosť značiek a modelov v porovnaní s kamennými predajňami.

Budúcnosť hodiniek: Dizajn a komplikácie

Väčšina náramkových hodiniek už v súčasnosti tiká pomerne presne a spoľahlivo. Ako spotrebitelia sa preto budeme zameriavať na ich funkčnú a dizajnovú nadstavbu. Zatiaľ čo rozsah funkcií jednoznačne nahráva smarthodinkám, ktorým môžu aj tie najmodernejšie analógové modely konkurovať len ťažko, ponuka dizajnov bude o niečo pestrejšia. Aká je teda budúcnosť hodiniek z hľadiska módnych trendov?

Comeback elegantnej klasiky

Zelenú dostanú takzvané oblekové hodinky, teda klasické minimalistické modely. Udeje sa tak z jednoduchých dôvodov. Vzhľadom na ekonomickú krízu, ktorá otriasa trhom v základoch, budú spotrebitelia hľadať čo najrozumnejší pomer ceny a vysokej kvality. Väčšina popredných značiek má vo svojom portfóliu veľmi kvalitné klasické hodinky pre mužov, ale popri moderných športových hodinkách sa im v posledných rokoch nedostala pozornosť. Nižší dopyt zatlačil ceny pri zachovaní špičkovej kvality nadol, čo spotrebitelia v najbližších rokoch mimoriadne ocenia.

Farebné ciferníky

Boom farebných ciferníkov sa už začal. Spomeňme napríklad  hodinky Omega Seamaster Aqua Terra v modrej farbe, Tag Heuer Monaco v zelenej a bordovej alebo Sinn 556, ktoré vyšli vo viacerých pastelových farbách. Popularite farieb nahrávajú sociálne médiá, pretože farebné ciferníky sú mimoriadne estetické a vyzerajú výborne na fotografiách a videách. Moderná doba tiež fandí menej formálnym pracoviskám, ktoré už nemajú ako súčasť dress code pochmúrne tmavé obleky. Hodinári si to uvedomujú a ležérnejšiemu štýlu obliekania budú prispôsobovať aj dizajn hodiniek.

Miešanie kovov

Dvojtónové miešanie kovov sa už dávnejšie udomácnilo v segmente šperkov a bižutérie a v nasledujúcich rokoch mu dá zelenú aj hodinársky priemysel. Očakávame použitie kombinácie nehrdzavejúcej ocele a žltého alebo ružového zlata u viacerých výrobcov. Nakoniec, Rolex už vydal svoje hodinky Explorer I v dvojfarebnom prevedení. Prognózy napovedajú pokles záujmu o zlaté hodinky, čo ešte umocní trend miešania kovov.

Puzdrá sa budú zmenšovať

Určite ste v uplynulých rokoch zaznamenali módny trend diktujúci veľké, výrazné puzdrá. Nemôžu predsa rásť donekonečna, a preto prognózy hovoria o zmene. Budúcnosť hodiniek ukazuje na útlejšie puzdrá, ktoré budú akceptované aj na masívnejších pánskych zápästiach. Hodinky sa budú zmenšovať aj pod vplyvom populárnych vintage modelov.

Udržateľnosť ovplyvní aj hodinársky priemysel

Nákupy založené na princípoch udržateľnosti zaznamenávajú dramatický nárast a ich vplyvu sa nevyhne ani svetový trh s hodinkami. Moderní spotrebitelia požadujú od značiek ekologickú a spoločenskú zodpovednosť a spoločnosti, ktoré nebudú nasledovať tento megatrend, nebudú konkurencie schopné. Ako princípy udržateľnosti ovplyvnia budúcnosť hodiniek?

  • Zlepší sa transparentnosť v rámci dodávateľských reťazcov.
  • Preferované budú nadčasové modely.
  • Dôraz sa bude klásť na dlhú životnosť a zachovanie trhovej hodnoty hodiniek.
  • Priazeň spotrebiteľa budú mať ekologické pohony.
  • Boom zažije predaj hodiniek z druhej ruky.

Páčil sa Vám článok? Nezabudnite ho zdieľať.

Zdieľaj

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku na webe najdihodinky.sk. Pre viac informácií o vašich právach a zbere osobných údajoch navštívte Zásady ochrany osobných údajov.